Komentáře

1 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 27. března 2019 v 16:33 | Reagovat

Neuvěřitelné...o dřině, i když z jiného úhlu pohledu, vím dost - začátky jsou peklem, ale když se těch nedostatků člověk silou chytí a cloumá s nimi, ovoce začne padat. Ale musí chtít a neočekávat, že všechno přijde hned -
to je ta podmínka.
Myslím, že by byl na tebe Pan magistr pyšný :)...

2 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 27. března 2019 v 16:59 | Reagovat

No takhle bych asi propadl..

3 Ginger White Ginger White | Web | 27. března 2019 v 17:45 | Reagovat

Věřím, že teror přinesl své ovoce, ale asi ne všem. Kdybych já měla takového učitele na jakýkoliv předmět, nejspíš bych letěla..

4 Eliss Eliss | Web | 27. března 2019 v 17:52 | Reagovat

Ten začátek byl hrozivý, ale na druhou stranu je skvělé, že dokázal tak dobře naučit :-)

5 Ája Ája | 27. března 2019 v 18:05 | Reagovat

Je to zajímavé, ale u nás na škole je to pro půlku třídy v angličtině stejné - přeučená ruštinářka. A aby toho nebylo málo, náš němčinář se choval stejně jako váš Pan magistr. Bohužel, jen výsledky zatím nejsou tak dobré.

6 Helmii Helmii | Web | 27. března 2019 v 19:20 | Reagovat

My tohle měli na univerzitě na zpěv. Pan docent odmítal pustit chudáky, kteří se o čtvrt tónu netrefili tak, jak by si představoval. Já už to mám naštěstí za sebou, spousta mých spolužáků si ale tento předmět musela přenést do dalšího roku. A jen pro info - nestudujeme nic společného s hudbou.

7 Čerf Čerf | E-mail | Web | 27. března 2019 v 21:16 | Reagovat

Někteří podobní blázni se na lidech podepíší velmi pozitivně. Měl jsem kdysi na gymnáziu kolegu dějepisáře, se kterým studenti rok a půl strašlivě bojovali, psali proti němu petice a pak postupně zjistili, že začínají rozumět spoustě souvislostí, o kterých jejich známí z jiných tříd a škol neměli ani potuchy. Mimochodem, osobně jsem si jeho metody pedagogického teroru vyzkoušel (jako protiúkol, protože je mi to lidsky naprosto proti srsti, ale byla to v daném případě jediná šance) na jedné nezvladatelné třídě, se kterou jsem pak mohl po půl roce přejít na úplně normální pohodové vztahy.

Taky bych býval byl podobného angličtináře potřeboval, jak je na kvalitě mé "angličtiny" bohužel dodnes patrné :-).

8 Lissy Paolohn Lissy Paolohn | E-mail | Web | 28. března 2019 v 1:19 | Reagovat

Myslím, že tenhle přístup není pro každého. Zní to vážně přehnaně. I když, asi na každé škole se někdo takový najde. Ale přijde mi to spíše kontraproduktivní, že to těm žákům akorát znechutí.

Každopádně, ten pocit u zkoušky pak musel stát za to.

My jsme s kámoškou zkoumali, cože to ten baklažán vůbec je. :D

9 stuprum stuprum | Web | 28. března 2019 v 3:41 | Reagovat

To jsem měl v bleděmodrém s postarší pannou v němčině a ruštině. :)

10 Virginia Baskerville Virginia Baskerville | Web | 28. března 2019 v 6:59 | Reagovat

Takové učitele jsem měla také, nejvíc z nich vyčníval ten na tvůrčí psaní - jeho hodiny byly vyloženě drezurou, ještě o to silnější, že jsme v kurzu byly pouze dvě, takže naši tvorbu rozložil na atomy. :)

Ale jsem mu vděčná - hned na začátku mého pisálkovství mě odklonil od fatálních chyb a nasměroval správným směrem; též si (jeho zásluhou) dovoluji tvrdit, že píšu celkem obstojně. :)

11 blondýna blondýna | 28. března 2019 v 7:56 | Reagovat

Moc bych si přála pustit pana Magistra do života, konečně bych mohla zrušit " manuální slovní zásobu " a místo rukou používat jazyk. Závidím.

12 yellow yellow | 28. března 2019 v 10:45 | Reagovat

Taky jsem podobného vyučujícího zažila. Na gymnáziu nás volitelný předmět  španělštinu učila paní, které bylo 85 let a dokonale ovládala minimálně 9 jazyků (o těch se vědělo). Sice jsme její hodiny mívali pouze 2 týdně, ale učili jsme se na ně víc, než na vše ostatní dohromady. I přes všechnu snahu se mi málokdy podařilo dostat z testu lepší známku než 4 a to jsme patřila mezi 2 nejlepší studenty ve třídě. Nakonec jsem ale zjistila, že jsem se za 2 roky studia španělštiny naučila víc, než za pět let studia francouzštiny, u které jsme měli oproti španělštině trojnásobnou dotaci hodin.

13 Marie Veronika Marie Veronika | Web | 28. března 2019 v 11:21 | Reagovat

[1]: Děkuji :-) Také mám takový pocit - i když on by to asi nepřiznal :-) A dřina to tedy byla strašná, a to i když průběžně na nátlak všech zúčastněných stran postupně slevoval.

[2]: Však taky propadala půlka třídy...

[3]: Jo, tak to bohužel bylo. Nikdo tedy nakonec nikdy skutečně nepropadl, ale kule lítaly strašně - a hlavně ta půlka třídy, která se nechytala, se nechytala od začátku až do konce. On ji prostě nechal vlát na chvostu a nebavil se s ní. Ti si nemohli z jeho výuky odnést naprosto nic.

[4]: Jak koho. Ti, kdo se nechytili, se nechytili vůbec a věřím, že se za ty čtyři roky nenaučili vůbec nic, protože on si jich prostě nevšímal a na dotazy zásadně neodpovídal. Bohužel.

[5]: Výsledky bohužel dobré vůbec nakonec být nemusejí... u nás se to kombinovalo ještě s naprostým miláčkem, kterého jsme měli na francouzštinu. Za ním jsme pak i před maturitou chodili a říkali mu, že na nás může být drsnější, že budeme klidně víc makat. Byl z toho úplně dojatý :-)

[6]: Jo, tak to je přesně ono! Upřímnou, velmi upřímnou soustrast!

[7]: Někdy pozitivně, někdy ne. Někteří lidé se třeba kompletně blokli, jedna spolužačka se s ním po jisté scéně typu "Shame on you" odmítla bavit tak důsledně, že z toho byla málem celoškolní aféra. Tahle část třídy, kterou on prostě nechal vlát na chvostu, si patrně neodnesla z výuky vůbec nic.

[8]: Tak to rozhodně není, skoro bych řekla, že není vlastně pro nikoho :-D Jo - já taky nevěděla, co je to baklažán. Ale od doby toho testu vím, že to je to stejné co lilek :-D

[9]: Tak to tedy upřímnou, velmi upřímnou soustrast! (Ale vtipných historek z toho je dost, ne? :-)

[10]: To tedy zní dost děsivě! Tyhle procesy bývají strašně nepříjemné, ale výsledky se zpravidla dostaví v nečekaném množství. Sice jsem od tebe nečetla žádnou beletrii, ale z tvého blogu je patrné, že píšeš skutečně dobře :-)

[11]: Je pravda, že vy dva byste si mohli zrovna docela pěkně notovat - oba takové temperamentní a živelné typy, které by si toho mohli navzájem hodně dát. Anebo byste se zabili, to je bohužel ta druhá varianta :-D

[12]: To zní jako tradičně drsná stará škola, naštěstí bez bláznivé složky našeho Pana magistra. Upřímně řečeno mám tyhle typy fakt ráda, pokud to tedy nejsou skutečně magoři. Nároční, ale féroví, co to opravdu umějí a dobře vysvětlí (!). V průběhu člověk nadává, ale na konci nestačí děkovat :-)

14 Teri Glint Teri Glint | Web | 29. března 2019 v 14:16 | Reagovat

Ten začátek mě vyděsil, ale je dobře, že teror přinesl ovoce :), zmíním se o tvém článku ségře, co bojuje na střední z češtinou, tedy přesněji s učitelkou ve stylu Pana magistra.

15 Teri Glint Teri Glint | Web | 29. března 2019 v 14:16 | Reagovat

*Jejda, samozřejmě s češtinou, překlep.

16 Marie Veronika Marie Veronika | Web | 29. března 2019 v 14:27 | Reagovat

[14]: Však ono to děsivé bylo ;-) Ségře velmi, velmi upřímnou soustrast - a snad i tenhle teror přinese nějaké ovoce :-)

17 Proxim Proxim | 30. března 2019 v 13:20 | Reagovat

Viděla jsem to podobně, tedy až na poslední odstavce - mně poskytl špičkovou průpravu, jak ignorovat nesnesitelné lidi a nezbláznit se z nich. Nicméně tato se mi do života nakonec hodila mnohem více než znalosti angličtiny, což byla oblast, ve které naopak naprosto selhal.

18 Marie Veronika Marie Veronika | Web | 31. března 2019 v 17:30 | Reagovat

[17]: Tak aspoň k něčemu to nakonec bylo :-) Mně se zase docela hodila angličtina - zjevně si z toho každý odnesl velmi osobní a neopakovatelnou lekci :-D

19 on on | 1. dubna 2019 v 10:28 | Reagovat

Ja tieto whiplashe moc neuznávam, a už vôbec nie na strednej, kde sa majú deti predovšetkým naučiť niečo o živote. To je aj jeden z dôvodov, prečo by som dal deti radšej na obyčajné gymnázium. Potom nám tu totiž vyrastajú "fachdebilovia", ktorí konkurujú Bohovi v jednej veci, ale vo všetkom inom sú naprosto nepoužiteľní. A nie je to ich vina. Tým samozrejme nenarážam na teba. Len si myslím, že na niektorých stredných sa to s tým dôrazom na výsledky preháňa a niekto si tam na úkor detí honí svoje ego.

20 Marie Veronika Marie Veronika | Web | 2. dubna 2019 v 10:19 | Reagovat

[19]: Myslím, že právě Pan magistr byl opravdu velká lekce o životě :-D Ale ne, teď beze srandy: myslím, že to chce nějaký rozumný kompromis. Pokud je vyučující náročný, ale rozumný a spravedlivý a nenechá nikoho vlát na chvostu, tak je to v pořádku a to, co popisuješ, se pak v zásadě nemůže stát. Takové lidi produkují spíš ti zamindrákovaní. Kterých je ovšem hodně - jako ostatně všude.

21 on on | 2. dubna 2019 v 19:55 | Reagovat

[20]: No dobre, u tej angličtiny ešte trebárs, fakt sa to zíde do života a každé aj drobné predbehnutie konkurencie je veľkou výhodou. Ale ako si povedala, aj dril sa dá robiť s gráciou. Príkladom bola naša angličtinárka, ktorá si prvý polrok zjednala taký rešpekt, že tiekli slzy aj z chalanov, ale nakoniec si nás získala, lebo bola "s nami" - mala pochopenie pre naše problémy aj "pubertálne" vtipy a dokonca nerobila veľkú drámu ani keď nám v rámci zápalu uniklo niečo ako "No fucking way" :DD Medzi učiteľmi je veľký rozdiel a už aj menšie deti vedia vycítiť, či učiteľ zlé známky používa ako nevyhnutný nástroj alebo sa v nich tajne vyžíva v rámci kompenzácie svojich psychických problémov. Nuž áno, ako správny fatalista uzavriem, že aj to je lekcia života :DD

22 Marie Veronika Marie Veronika | Web | 3. dubna 2019 v 10:49 | Reagovat

[21]: To zní jako prototyp ideálního učitele! Dost drsný, aby naučil, ale zároveň férový a mající pochopení. Kéž by takových bylo víc. Přeci jen dostat během čtyř let výuky jenom lekci do života o zamindrákovaných blbcích, to je poněkud málo :-D

23 olaff olaff | E-mail | 18. března 2020 v 12:17 | Reagovat

http://girlssnapshots.com - horke divky z vaseho okoli

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.